Sałatka z pomarańczą i serem pecorino

Dziwne i niespokojne były te moje ostatnie dni. Dobre wiadomości przeplatały się z tymi złymi, szczęście i beztroska ustępowały miejsca trwodze i bezsilności. Jak w kalejdoskopie: strach i ukojenie, radość i ból, narodziny i śmierć. Ale Natura nie zważa na to, co maluczkiemu człowiekowi w duszy gra, ona wybija własny, odwieczny rytm na swoim bębenku. W melodię swoich dni zaczyna właśnie wplatać pieśń odrodzenia, hymn o zwycięstwie, pean o wiośnie. "Wiosna, ach, to ty..." Takiemu lirykowi nie można się oprzeć i choć serce ciężkie, kroki jakoś tak same z siebie stają sie lżejsze, twarz instyktownie wystawia sie do słońca, a ręce i usta szukają niecierpliwie soczystych pomarańczy... Do mego stołu zasiada Nadzieja i prosi o talerz pięknej sałatki. Takie małe remedium na strapienie serc...


Składniki (na 2 porcje):

· główka zielonej sałaty
· kilka liści cykorii
· pęczek rukoli
· 2 pomarańcze
· kilkanaście oliwek
· 100 g miękkiego sera pecorino
· ćwierć szklanki migdałów
· 1 łyżka miodu
· 1 łyżka musztardy
· 2 łyżki oliwy
· odrobina soku z cytryny
· sól


Przyrządzić dressing: połączyć miód, musztardę i oliwę, wymieszać aż do dokładnego połączenia się składników. Warzywa i migdały posiekać w dowolny sposób. Wszystko razem wymieszać, dodać pecorino i pomarańcze pokrojone w kostkę, wlać dressing, wymieszać, doprawić sokiem z cytryny i solą, wymieszać. Podawać ze świeżym pieczywem i lampką czerwonego wina.





I jeszcze jeden akcent optymistyczny: jak wyglądam przez okno w kuchni, to widzę, że w oddali zakwitły mimozy...


Posted in Etichette: |

18 commenti:

  1. asieja Says:

    sama nie wiem czy piękniejsza ta sałatka
    czy ten wstęp, który napisałaś
    wiosny chcemy..

  2. Anonimowy Says:

    Czy mogę się do Ciebie wprosić na tę sałatkę? Wygląda tak pysznie :)

  3. Konsti Says:

    Asieja, salatka piekniejsza od wstepu, jestem tego pewna:)Zreszta, jak to mowia, slowami sie nie najesz:)
    Ganiu, zapraszam, niedlugo wrzuce na blog druga wersje salatki z pomarancza (akurat mam taka faze), to zostawie dla Ciebie porcyjke, zgoda?
    Pozdrawiam!

  4. Unknown Says:

    nadzieja, kolory i pozytywny look w przód! konsti, pamiętaj, że siłę odnajdujemy nie tylko w sobie, ale i w inspirowaniu innych. nas inspirujesz codziennie!
    pozdrawiamy ciepło - Ally & MiC

  5. Majana Says:

    Konsti, to ja też się wproszę na tę sałatkę, jeśli można ... Uwielbiam takie sałatki, takie połączenia ... Ach.. :)) Mniam.
    Robiłam całkiem niedawno sałatkę z dodatkiem pomaranczy, o tutaj jest :http://majanaboxing.blox.pl/2009/01/Insalata-aranciata.html

    Pozdrawiam ciepło.

  6. Tilianara Says:

    To już nie wiosna, to lato :) Wspaniała sałatka :)

  7. Konsti Says:

    Zwegowani, dziekuje za mile slowa, nie ma to jak kilka komplemenow i czlowiek od razu lepiej sie czuje:):):)
    Majanko, widzialam Twoja salatke, kuszaca ta cebulka - u mnie odpada w przedbiegach, bo Kalabryjczyk kreci nosem:)
    Tili, jesli to juz lato, to ja chce truskawki!:)
    Pozdrawiam cieplo.

  8. Anonimowy Says:

    To ja się zapowiadam z wizytą.
    ;)

  9. Anonimowy Says:

    Ależ apetycznie wygląda ta sałatka! To bomba witaminowa i odżywcza :)

  10. Anonimowy Says:

    Piękne zestawienie kolorystyczne. Oj jak mi się już chce wiosny..

  11. Konsti Says:

    Dziekuje:)

  12. aklat Says:

    Bajecznie kolorowa jest ta sałatka :) Czuję, że by mi smakowała :)

  13. Anonimowy Says:

    Ta sałatka jest po prostu pyszna! Dziękuję i pozdrawiam :)
    Mi

  14. Konsti Says:

    To ja dziekuje! I sciskam Was wszystkie wirtualnie:)

  15. Anonimowy Says:

    witam,
    mam nadzieję, że uda mi się jeszcze uzyskac odpowiedz, mimo ze przepis byl dosc dawno temu.
    czy taka sałatka bedzie pasowala do szalszlykow z kurczaka? a jesli nie to czy mogę prosic o jakiś przepis godny polecenia do tego celu (albo choociaz wskazowke, bo taka normalna warzywna juz mi sie znudzila).
    serdecznie pozdrawiam

  16. Konsti Says:

    Moim zdaniem bedzie bardzo pasowala do kurczaka, no i bedzie milym urozmaiceniem. Nam drob bardzo tez smakowal w towarzystwie salatki z ciecierzycy, fety i rukoli
    http://apparecchiamo.blogspot.com/2010/03/saatka-z-ciecierzycy-fety-i-rukoli.html
    oraz z przystawka z burakow i mozzarelli
    http://apparecchiamo.blogspot.com/2009/06/przystawka-z-burakow-i-mozzarelli.html

    Milego gotowania!
    pozdrawiam serdecznie.

  17. Anonimowy Says:

    strasznie dziękuję za odpowiedź :)
    i pozdrawiam
    a blog super, zarówno zdjęcia, przepisy, jak i wstępy przed nimi

  18. Konsti Says:

    Dziekuje za mile slowa. Ciesze sie bardzo, ze moj blog wywoluje pozytywne wrazenia:)
    Pozdrawiam serdecznie.