Rustic bread

Smaczny i prosty w wykonaniu chleb z przepisu Tatter.






Zaczyn:

· 250 g pszennej maki chlebowej (użyłam mąki Manitoba)
· 150 g wody
· 5g soli
· 1/16 łyżeczki drożdży instant (ja dałam okruszek świeżych drożdży)

Do mąki dodać drożdże, potem sól, na końcu wodę. Wymieszać na gęsty i sztywny zaczyn (tylko 60% hydracji). Miskę z zaczynem szczelnie zakryć folią i zostawić na 12-16 godzin.

Na ciasto właściwe:

· 150 g pszennej maki chlebowej
· 50 g zytniej maki razowej (100%), zarnowej (nie miałam, zastąpiłam mąką Manitoba)
· 50 g pszennej maki razowej (100%), zarnowej
· 195 g wody
· 4 g soli
· 1/4 łyżeczki drozdzy instant (ja dałam ok. 5 g świeżych drożdży)

Wymieszać mąki z wodą i solą. Do ciasta dodać zaczyn, po kawalku. Wyrobić miękkie, sprężyste ciasto i zostawić je pod przykryciem na 2 1/2 godziny, skladając je w tym czasie dwa razy (co 50 min.). Po wyrośnięciu, ciasto lekko odgazować i ukształtować luźną kulę. Zostawić na 20 minut, potem uformować bochenek. Zostawić w koszu do wyrośnięcia na 1 1/2 godziny. Naciąć bochenek i wsunąć go na gorący kamien. Piec ok. 30min w temp. 230°C.

Posted in Etichette: |

10 commenti:

  1. Sisters4cooking Says:

    Piękny chleb! Zapisuję do zrobienia :)

    Pozdrawiam serdecznie!

  2. Katka Says:

    Piękny chleb,jak puszek lekko wygląda,musi być smaczny:)

  3. KeJt Says:

    Piękny bochenek :-)

  4. kuchennefascynacje Says:

    Cudowny :)

  5. Majana Says:

    Wygląda pięknie!:)

  6. aga Says:

    Cudny bochenek:-)

  7. Karmel-itka Says:

    piękny bochenek.
    z wierzchu taki gładki i brązowy, w środku puszysty niczym obłok i taki bielusieńki...

  8. Marzynia Mamcia Says:

    Ten chleb wygląda jak platonowska idea chleba ;-)

  9. Anonimowy Says:

    Chlebek przepyszny:)sprężysty, nie kruszy się. Smak mojego dzieciństwa. Dzieci zachwycone. Nawet mąż, który do tej pory wybrzydzał, stwierdził, że TO JEST TO. Taki chlebuś możemy jeść codziennie.... i właściwie jemy:)

  10. Konsti Says:

    Bardzo sie ciesze!
    Pozdrawiam.