Budino ricco al cioccolato

…czyli bogaty budyń czekoladowy. Przepis (lekko zmodyfikowany) pochodzi z miesięcznika “Anna in cucina”. Nie pomnę, niestety, z którego miesiąca i roku, przepis skserowałam i nie zaznaczyłam daty; pamiętam tylko, że cały numer poświęcony był czekoladzie… Bardzo lubię wszelkiego rodzaju budynie, leguminy, słodkie kaszki itp., więc ta receptura od razu przyciągnęła moją uwagę. Dodatkowo opatrzona była komentarzem “dedicato ai bambini”(przeznaczone dla dzieci:) ), więc jak mogłam jej się oprzeć? Mała dziewczynka, która jest we mnie, zdecydowanie zagłosowała na “budino ricco” i dostała, co chciała: dziś na niedzielne śniadanie jedliśmy przepyszny budyń czekoladowy. Polecam!


Przepis dodaję do akcji Czekoladowy Weekend  






Składniki:

· 150 g gorzkiej czekolady
· 800 ml mleka
· 60 g biszkoptów savoiardi
· 1-2 łyżki mąki ziemniaczanej
· 80-100 g cukru
· 3 jajka
· dowolny aromat (waniliowy, pomarańczowy, rumowy itp.)

Połamaną czekoladę dodać do mleka, podgrzewać. Gdy mleko zacznie się gotować, dodać pokruszone biszkopty, mąkę ziemniaczaną i cukier. Gotować na małym ogniu przez 30 min., cały czas mieszając. Zdjąć z ognia, ostudzić, dodać roztrzepane jajka i aromat. Przelać masę do formy na budyń i gotować przez 40 min. (ja nie mam fromy na budyń, ale to w niczym mi to nie przeszkodziło: krem przelałam do małych foremek, każdą owinęłam folią aluminiową i wstawiłam do rondla z wodą – woda dochodziła na wysokość ¾ foremek – rondel zakryłam przkrywką i gotowałam 40 min., uzupełniając wodę, kiedy zachodziła taka potrzeba). Gotowy budyń ostudzić (najlepiej schłodzić w lodówce), wyłożyć na talerze i ozdobić w dowolny sposób (u mnie: kleksy z ricotty wymieszanej z cukrem, wiórki kokosowe, kawałki czekolady).








Posted in Etichette: |

12 commenti:

  1. margot Says:

    na słowo legumina(budyń też :D) się rozpromieniam ,a do tego apetyczne zdjęcie i wiem ,ze by mi bardzo smakował

  2. grazyna Says:

    Ja też lubię takie smaki. Pysznie ten budyń wygląda :)

  3. Karmel-itka Says:

    świetny pomysł na budyń ;]
    i jak ładnie podany!

  4. Agata Chmielewska (Kurczak) Says:

    skoro bogaty to już mi się podoba ;)

  5. Majana Says:

    O jaki on piękny! Mniaaaam. Ślinka mi wisi do pasa :))

  6. Arvén Says:

    Myśl o budyniu czekoladowym z proszku mnie osłabia.
    Ale taki jak Twój jest bezkonkurencyjny!

  7. aga Says:

    ale pyszniasty:)

  8. Anonimowy Says:

    Ja dzisiaj na śniadanie jadłam owsiankę z budyniem. Ale taki "budino" pobiłby ją na głowę. Wspaniały...

    Pozdrawiam! :)

  9. asieja Says:

    cudowny jest taki kremowy..

  10. majka Says:

    Pyszny deser. Twoje zdejcia sprawily, ze nabralam ochoty na cos slodkiego :))

  11. atina Says:

    deser wygląda przepysznie! A wiesz te włoskie nazwy sprawiają, że danie jeszcze bardziej mi smakuje;) Cudowna propozycja:) Bardzo się cieszę, że przyłączyłaś się do Czekoweekendu :) Pozdrawia serdecznie!

  12. Konsti Says:

    Dziekuje, dziekuje, dziekuje!

    Atinko, milo bylo bawic sie razem w czekoladowe gotowanie:) mam nadzieje, ze za rok znow to powtorzymy...

    Pozdrawiam serdecznie!