Pizza z papryką i cebulą (na średniej grubości cieście)

... czyli coś, za czym ja przepadam, a czego mój Kalabryjczyk do ust nie weźmie:) W przypadku tej pizzy nasze gusta są więc rozbieżne, prawdopodobnie dlatego, że ja bardzo lubię zdecydowane smaki (ach, ta papryka z czosnkiem!), podczas gdy Kalabryjczyk krzywi się z niesmakiem już na widok samej cebuli... Mocny smak tej pizzy zostaje dodatkowo podkreślony przez słonawy ser, jakim zostaje posypana: ja zazwyczaj wybieram „ricotta salata” lub „peccorino”, w ostateczności można się zdecydować na parmezan. Pizza z papryką i cebulą to pizza z charakterem, przyznaję, nie każdemu z nią po drodze, ale warto dać jej szansę. A nuż stanie się jedną z tych ulubionych?


Składniki:
  • 25 g drożdży
  • 50 dkg mąki
  • 2 łyżki oliwy
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego
  • 1 szklanka ciepłej wody
  • pół łyżeczki cukru
  • 3 papryki
  • 1 czerwona cebula
  • 1 puszka pomidorów (najlepiej tych w kawałkach)
  • 2-3 ząbki czosnku
  • ok. 100 g startego sera ricotta salata (można zastąpić peccorino lub parmezanem)
  • sól, pieprz, bazylia, oregano
Drożdże rozetrzeć z cukrem i odrobiną mąki, rozrobić w pół szklance ciepłej wody, odstawić na chwilę do wyrośnięcia. Do mąki dodać zaczyn i zacząć wyrabiać ciasto, dodając stopniowo oliwę, jogurt i sól (do smaku). W razie potrzeby dolewać wodę. Gdy powstanie gładkie i elastyczne ciasto, odstawić do wyrośnięcia, ale, uwaga, nie na dłużej niż 45-50 minut. W tym czasie powinno podwoić objętość Ciasto rozwałkować, ułożyć na blasze (z podanych proporcji powinny wyjść 2 duże pizze) i ponownie odstawić do wyrośnięcia na ok. 75 min. Powinno ładnie podrosnąć i, dzięki dodatkowi jogurtu, powinno być wyższe niż tradycyjne cienkie ciasto na pizzę. Pokrojoną paprykę podsmażyć z posiekanym czosnkiem na patelni. Drobno posiekać cebulę. Pomidory wymieszać z przyprawami, dodać odrobinę oliwy. Nagrzać piekarnik do 180°C. Sos pomidorowy rozrowadzić na cieście. Włożyć blachę do piekarnika i piec przez 10 min. Następnie wyciągnąć ciasto z piekarnika, ułożyć na wierzchu paprykę z czosnkiem i cebulę. Posypać startą ricotta salata i ponownie piec przez kolejne 10-15 minut. Najlepiej smakuje z czerwonym winem...


Posted in Etichette: |

10 commenti:

  1. Majana Says: Ten komentarz został usunięty przez autora.
  2. Majana Says:

    To po prostu musi być pycha!! :)A pizzę to ja uwielbiam:)
    Zresztą wszyscy ją u mnie uwielbiają:)
    Pozdrawiam:)

  3. Ewelina Majdak Says:

    No to chyba lubimy to samo :D
    Bo ja wolę takie właśnie na grubszym spodzie pizze :)
    Kidyś poszłyśm z koleżankami do Pizza Hut (jeszcze na studiach) i zamówiłyśmy jakąś nowość na ltra cienkim spodzie :) Smakowało to jak opłatek :-D
    Buźka :*gj

  4. grazyna Says:

    Ja tez lubię na grubym spodzie! A paprykę i cebulę dodaję tez czasem. Oj, dawno nie robiłam, nabrałam chęci :)

  5. Tilianara Says:

    Oooo, i moje to smaki :) Wyciągam łapkę po kawałeczek :)

  6. Gosia Says:

    mi by na bank posmakowala ta pizza,duzo cebuli,papryki....oj,tak...serek....
    Pozdrawiam :)

  7. Agata Chmielewska (Kurczak) Says:

    mi chyba z tym smakiem nie po drodze, poproszę o wersje Kalabryjczyka ;)

  8. Konsti Says:

    Wersja dla Kalabryjczyka to byla prosta, tradycyjna Margherita:)
    Widze jednak, ze wielbicieli/lek pizzy cebulowo-paprykowej nie brakuje... Cale szczescie, nie jestem sama:)
    Dziekuje za wszystkie komentarze i pozdrawiam cieplo!

  9. mietowka22 Says:

    ale przepyszna pizza, już dawno nie robiłam takiej domowej, ale teraz może się skuszę :)

  10. Unknown Says:

    mocne smaki? kupujemy przepis! :)